Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Social media marketing

Ενημερωτικά & Εκτιμήσεις για τη Διαφήμιση στο Facebook

social-media-marketing1Με 900 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, το facebook έχει γίνει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Αυτό συνεπάγεται ότι κάθε επιχείρηση ή επαγγελματίας καταλαβαίνει την ανάγκη συμμετοχής εκεί που δραστηριοποιούνται και δρουν οι πελάτες του.
Το facebook αριθμεί ήδη πολλές επιχειρήσεις οι οποίες καταβάλουν ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό του marketing budget τους στην ανάπτυξη και διαχείριση μίας σελίδας facebook. Είναι σίγουρο ότι θα έχετε δει και εσείς πολλές σελίδες facebook από μεγάλες επιχειρήσεις όπως CocaCola, Nike, Opel κ.α. οι οποίες σας «προσκάλεσαν» να κάνετε Like και να τις ακολουθήσετε.
Η επιτυχημένη παρουσία μιας σύγχρονης επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης διαδικτυακής στρατηγικής που εγγυάται τη δημιουργία μακροχρόνιων και δυνατών δεσμών με τους πελάτες και αποσκοπεί στην αύξηση του κύκλου εργασιών.
Τι κάνουμε εμείς; Παρέχουμε υπηρεσίες εκπαίδευσης και διαχείρισης socialmedia εφαρμογών, δημιουργούμε τη στρατηγική που υποστηρίζει το επιχειρηματικό σας σχέδιο, κατασκευάζουμε σελίδες στο Facebook και προωθούμε τις δραστηριότητες και τα προϊόντα σας μέσω διαφημίσεων και marketing στα νέα μέσα.

Η θέση μιας διαφήμισης

Οι διαφημίσεις στο facebook εμφανίζονται στο δεξί κάθετο μέρος της ροής δεδομένων, των φωτογραφιών και των εταιρικών σελίδων:

social-media-marketing2

Μορφή της διαφήμισης

social-media-marketing3Η διαφήμιση αποτελείται από τίτλο, σώμα κειμένου και εικόνα. Όταν κάποιος κάνει κλικ σε αυτή, οδηγείται στην εταιρική σας σελίδα στο facebook (δείτε λεπτομέρειες παρακάτω) όπου βλέπει πληροφορίες για την εταιρεία, τα προϊόντα και τις προσφορές σας.
Μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από μία διαφημίσεις οι οποίες θα εναλλάσσονται, έτσι ώστε να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή ανταπόκριση από το κοινό.

Στόχευση διαφήμισης

Για να είναι πιο πετυχημένη η διαφήμισή, είναι σημαντικό να στοχεύουμε μόνο όσους θα τη θεωρούσαν ελκυστική. Μπορούμε να στοχεύσουμε με βάση τα εξής:

  • Τοποθεσία - με βάση την πόλη, το νομό ή τη χώρα.
  • Δημογραφικά στοιχεία - με βάση την ηλικιακή κατηγορία, το φύλο ή μια συγκεκριμένη γλώσσα
  • Προτιμήσεις και ενδιαφέροντα - Ποια είναι τα χόμπι των πελατών σας; Με ποια πράγματα παθιάζονται περισσότερο; Σε αντίθεση με τη διαφήμιση μέσω αναζήτησης, όπου στοχεύετε στις λέξεις που αναζητούν οι άλλοι, στο Facebook μπορούμε να στοχεύουμε σε άτομα με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Για παράδειγμα, μπορούμε να ορίσουμε ότι η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται σε άτομα που ενδιαφέρονται για προϊόντα σπιτιού και κήπου.
  • Εκπαίδευση και εργασία - Μπορείτε να θέσετε ως στόχο της εκστρατείας άτομα με συγκεκριμένο μορφωτικό επίπεδο (π.χ. μόνο απόφοιτους πανεπιστημίου).

Για μεγαλύτερη επιρροή, καλύτερο είναι να στοχεύουμε τη διαφήμιση σε μικρότερο, στοχευμένο κοινό. Θα πρέπει να Βεβαιωθούμε, όμως, ότι η ομάδα είναι αρκετά μεγάλη, ώστε να είναι θετική η επιρροή.

Τύποι τιμών διαφημίσεων

  • Κόστος ανά κλικ (CPC) - Σε αυτόν τον τύπο χρέωσης της εκστρατείας, χρεώνεστε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. Αυτός ο τρόπος χρέωσης της εκστρατείας είναι ιδανικός όταν θέλετε να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες στον ιστότοπό σας ή στην προσωπική σας σελίδα Facebook.
  • Κόστος ανά 1.000 εμφανίσεις (CPM) - Σε αυτόν τον τύπο χρέωσης της εκστρατείας, χρεώνεστε με βάση τον αριθμό των ατόμων που βλέπουν τη διαφήμισή σας. Αυτός ο τρόπος χρέωσης εκστρατείας είναι ιδανικός όταν θέλετε να συνειδητοποιηθεί κάποιο συγκεκριμένο κοινό στο οποίο στοχεύετε (branding).

Ημερήσιος προϋπολογισμός

Ορίζουμε έναν κατάλληλο ημερήσιο προϋπολογισμό για την εκστρατεία σας. Για παράδειγμα, αν γνωρίζουμε ότι θέλετε να ξοδέψετε 120 ευρώ για τον τρέχοντα μήνα, ο ανώτατος ημερήσιος προϋπολογισμός θα είναι 4 ευρώ. Δεν θα πληρώσετε ποτέ πάνω από τον ημερήσιο προϋπολογισμό, καθώς η διαφήμιση παύει να εμφανίζεται μόλις συμπληρωθεί ο ημερήσιος προϋπολογισμός.

Σύστημα δημοπρασιών

Οι Διαφημίσεις Facebook λειτουργούν στο πλαίσιο ενός συστήματος προσφορών βάσει δημοπρασιών. Με άλλα λόγια, η αγορά ορίζει την τιμή της διαφήμισης. Όταν ορίζουμε μέγιστη προσφορά, δηλώνουμε ότι σκοπεύουμε να πληρώσουμε αυτήν την τιμή προσφοράς ανά κλικ ή ανά 1.000 προβολές της διαφήμισης.
Λειτουργεί ως εξής: Η μέγιστη προσφορά συναγωνίζεται τις προσφορές των άλλων διαφημιστών. Έτσι προσδιορίζεται ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί στο στοχευόμενο κοινό, καθώς και το τελικό ποσό που θα χρεωθείτε (το ποσό είναι μικρότερο από τη μέγιστη προσφορά και δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον ημερήσιο προϋπολογισμό).

Επαγγελματική διαχείριση μιας σελίδας Facebook

Ενημερωτικά

Οι σελίδες του Facebook είναι το εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις που θέλουν να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στην συγκεκριμένη εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης – όχι προφίλ ούτε ομάδα, αυτό μας λένε οι όροι χρήσης του Facebook. Οι Facebook pages είναι μια Διαδικτυακή παρουσία, κάτι σαν ένα mini-site της επιχείρησής σας. Η μεγάλη τους διαφορά με τις ιστοσελίδες είναι ότι λειτουργούν μέσα σε μια κοινότητα χρηστών, πολλών χρηστών – πάνω από 900 εκατομμύρια παγκοσμίως!
Οι Facebook σελίδες, εφόσον διαχειρίζονται σωστά, ενισχύουν την επαγγελματική εικόνα και δυναμώνουν την ιστοσελίδα μιας επιχείρησης και την προβολή αυτής στις μηχανές αναζήτησης, π.χ. Google. Επίσης, οι Facebook σελίδες μπορούν να έχουν εφαρμογές που βοηθούν τους χρήστες να περάσουν το μήνυμα της επιχείρησής σας στους φίλους τους και να καταναλώσουν ευκολότερα το περιεχόμενο που προωθείται. Τέλος και πιο σημαντικό, οι σελίδες στο Facebook επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους να δημοσιεύουν νέα και ανακοινώσεις στο κοινό που έχει επιλέξει να λαμβάνει αυτές τις δημοσιεύσεις, κοινώς σε κάθε χρήστη που έχει πατήσει like (Μου αρέσει) στην σελίδα. Αυτή είναι μια απλή εξήγηση γιατί η αλήθεια είναι κάπως πιο σύνθετη.
Στο Facebook "κουμάντο" κάνει ο αλγόριθμος edgerank, βάσει αυτού του αλγόριθμου "αποφασίζει" το Facebook σε ποιον χρήστη θα προβάλλει την κάθε δημοσίευση μιας σελίδας ή κάποιου χρήστη. Η λογική του edgerank είναι απλή, αν η αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σημείων (edges) είναι συχνή και ποιοτική τότε προβάλλει τις δημοσιεύσεις του ενός σημείου. Αν το edgerank μεταξύ των φίλων της σελίδας σας και της σελίδας σας είναι χαμηλό τότε κανείς από αυτούς δεν θα βλέπει τις ανακοινώσεις σας. Για να πετύχετε ένα υψηλό edgerank με τους χρήστες της σελίδας σας στο Facebook τότε θα χρειαστείτε μια επαγγελματική διαχείριση και στρατηγική.

Προτάσεις

Αν και οι διαφημίσεις του facebook έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν στο site σας όποιον κάνει κλικ σε αυτές, προτιμούμε να οδηγούμε το κοινό σε μια εταιρική σελίδα του facebook.
Οι εταιρικές σελίδες του facebook έχουν συγκεκριμένη δομή. Σε αυτές δημοσιεύουμε φωτογραφίες και περιγραφές των προϊόντων μας, προσφορές μας και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία θεωρούμε χρήσιμη για τον καταναλωτή.
Όσοι κάνουν like (μου αρέσει) στην εταιρική σελίδα, βλέπουν τις ενημερώσεις και τις νέες δημοσιεύσεις που κάνουμε και μπορούμε να τους στοχεύσουμε διαφημιστικά για να προωθήσουμε κάποια συγκεκριμένη υπηρεσία ή κάποια προσφορά. Είναι δηλαδή ένα πελατολόγιο που μπορούμε να αξιοποιήσουμε ανά πάσα στιγμή είτε δωρεάν (με δημοσιεύσεις στη σελίδα μας) είτε μέσω πληρωμένης διαφήμισης.
Αρχικά, για να μπορέσετε στη συνέχεια να αξιοποιήσετε τη δυναμική του facebook, θα πρέπει να προσελκύσετε όσο το δυνατό περισσότερα likes στη σελίδα σας, απευθυνόμενοι όμως σε ένα όσο το δυνατό πιο στοχευμένο κοινό.